εκπαιδευτικό υλικό

 
 

   και τώρα ας δούμε 
πώς περιγράφουμε ένα χώρο



 

 Το θέμα μας θα το διαλέξουμε από το μάθημα της ιστορίας. Θα ξαναδούμε το κολοσσαίο της Ρώμης και θα το περιγράψουμε, . Θα σας βοηθήσει και το παραπάνω σχεδιάγραμμα.


Περιεχόμενα Γλώσσας Ε΄

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
– Αφηγούμαστε ιστορίες

Περιγράφουμε γεγονότα

Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων

Χρησιμοποιούμε επιρρήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Η ζωή στην πόλη
Δίνουμε οδηγίες για να ζούμε καλύτερα στην πόλη και για να μετακινούμαστε σ’ αυτή

–  Ξεχωρίζουμε τις εγκλίσεις του ρήματος

–  Χρησιμοποιούμε σωστά και κλίνουμε θηλυκά ουσιαστικά σε -ος και επίθετα σε -ης, -ης, -ες

ΕΝΟΤΗΤΑ 3:  28η Οκτωβρίου

 
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Τα ζώα που ζουν κοντά μας

     Περιγράφουμε ζώα

      – Μιλάμε για τη συμπεριφορά των ανθρώπων προς τα ζώα

– Χρησιμοποιούμε επίθετα και μετοχές με λειτουργία επιθέτου

–  Χρησιμοποιούμε σωστά τα άρθρα (οριστικά και αόριστα)

–   Κλίνουμε επίθετα σε –ής, -ιά, -ί και –ύς, -ιά, ύ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: 17η Νοέμβρη
Αφιέρωμα στον αντιδικτατορικό αγώνα και στην Εξέγερση του Νοέμβρη του 1973

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Οι φίλοι μας, οι φίλες μας

 

–  Γράφουμε επιστολές και προσκλήσεις σε φίλους

Περιγράφουμε δραστηριότητες με φίλους

– Αλλάζουμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο και τον πλάγιο σε ευθύ

Τελικές και αποτελεσματικές προτάσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Μουσική  

-Αφηγούμαστε πώς περάσαμε σε μια συναυλία 
-Περιγράφουμε μουσικά όργανα και πώς κατασκευάζονται 
-Απαγγ­έλλουμε και τραγουδάμε στίχους 
-Περιγράφουμε έργα τέχνης 
-Αναγνωρίζουμε τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα 
-Ξεχωρίζουμε το αντικείμενο από το κατηγορούμενο
 

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Χριστούγεννα                                                  

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Βιβλία – βιβλιοθήκες 
 – Διαβάζουμε βιογραφικά σημειώματα συγγραφέων   

 —-  Παίρνουμε πληροφορίες από βιβλιοπαρουσιάσεις

— – Περιγράφουμε πως λειτουργούν οι βιβλιοθήκες

 — – Αναγνωρίζουμε τις ονοματικές και τις ρηματικές φράσεις

— – Ξεχωρίζουμε διάφορους τρόπους σύνδεσης των προτάσεων

Ενότητα 10: Mυστήρια – επιστημονική φαντασία           
 -Περιγράφουμε ταξίδια στο μέλλον

—- Αφηγούμαστε φανταστικές ιστορίες

— – Περιγράφουμε ανεξήγητα φαινόμενα

— – Περιγράφουμε μυστηριώδη αντικείμενα

— – Χρησιμοποιούμε μελλοντικούς χρόνους

—-  Αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε τις υποθετικές προτάσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Παιχνίδια                                                     

-Περιγράφουμε πώς παίζονται διάφορα παιχνίδια

— -Κατανοούμε και δίνουμε οδηγίες για να παίξουμε παιχνίδια

— -Ξεχωρίζουμε τις εγκλίσεις των ρημάτων

— -Χρησιμοποιούμε απρόσωπα ρήματα

— -Κλίνουμε επίθετα σε –ος, –ο και –ων, –ούσα, –ον

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: 25η Μαρτίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 13: Κατασκευές                                                    
 – Περιγράφουμε κατασκευές

 – Δίνουμε οδηγίες πώς φτιάχνουμε κατασκευές

– Ξεχωρίζουμε την ενεργητική από την παθητική σύνταξη και μετασχηματίζουμε

τη μία στην άλλη

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Πάσχα

ΕΝΟΤΗΤΑ 15: Τηλεόραση                                                   
 – Εκφράζουμε τη γνώμη μας και την υποστηρίζουμε με επιχειρήματα

 – Βρίσκουμε και περιγράφουμε τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά

 – Ξεχωρίζουμε τα ρήματα με κλίση όπως στα αρχαία ελληνικά και τα χρησιμοποιούμε σωστά

ΕΝΟΤΗΤΑ 16: Αθλήματα- σπορ                                         
-Περιγράφουμε με παραστατικό τρόπο αθλητικούς αγώνες

  -Αφηγούμαστε ιστορίες για αθλητές

 – Σχηματίζουμε και χρησιμοποιούμε σωστά τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων

  – Σχηματίζουμε σωστά την εσωτερική αύξηση των σύνθετων ρημάτων

ΕΝΟΤΗΤΑ 17: Ταξίδια στο διάστημα
– Περιγράφουμε πραγματικά και φανταστικά ταξίδια στο διάστημα

 –  Περιγράφουμε τι βλέπουμε στο διάστημα και από το διάστημα

 –  Μετατρέπουμε τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές, και το αντίστροφο

 – Μετατρέπουμε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και το αντίστροφο»

Αναρτήθηκε από Δασκάλα Β.Μ. στις 7:15 π.μ. Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ετικέτες Περιεχόμενα Γλώσσας Ε΄

Παλαιότερες αναρτήσειςΑρχική

 

 https://youtu.be/RwCR1FpbnhQ

 

Διαδραστική εξάσκηση στους (πρώην) Νομούς της Ελλάδας…

Όπως έχουμε ήδη μάθει, οι 13 Περιφέρειες της χώρας χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα, τις Περιφερειακές Ενότητες. Αυτό το σύστημα διοίκησης ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2011. Μέχρι τότε η Ελλάδα ήταν χωρισμένη σε 51 περιοχές που ονομάζονταν «Νομοί».
Ο διαχωρισμός της χώρας σε Νομούς ακολουθείται και στο επόμενο παιχνίδι, το οποίο προσφέρει πολύ καλή εξάσκηση και στις Π.Ε. Αρκεί μονάχα να φανταστούμε ότι αντί για «Νομό» γράφει «Περιφερειακή Ενότητα» (!!!). Και βέβαια, να έχουμε υπόψη μας ότι δεν υπάρχει πλέον Νομός Αττικής, αλλά Περιφέρεια Αττικής…!!!
 (κλικ στην εικόνα για μετάβαση στο παιχνίδι)
πηγή παιχνιδιού:
Ηλίας Σιτσανλής (http://users.sch.gr/sitsil)

http://users.sch.gr/sitsil/images/stories/myvideos/Geo/GreeceSimple.swf

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ Α:  ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ. ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

1.  Ο χάρτης

5.  Προσανατολισμός

–>  Επανάληψη στην ενότητα «ΧΑΡΤΕΣ»

ΕΝΟΤΗΤΑ Β:  ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

6.  Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας

7.  Η θέση της Ελλάδας

8.  Οι ακτές της Ελλάδας

9.  Οι θάλασσες της Ελλάδας

10.  Μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα και νησιά της Ελλάδας

13.  Τα βουνά της Ελλάδας

–>  Επανάληψη στα κεφάλαια 13 – 18

19.  Οι ποταμοί της Ελλάδας

20.  Οι λίμνες της Ελλάδας

26.  Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης
27.  Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

29.  Ο πληθυσμός της Ελλάδας

30.  Η γεωγραφική κατανομή του πληθυσμού της Ελλάδας

33.  Η διοικητική διαίρεση της Ελλάδας

34.  Τα γεωγραφικά διαμερίσματα και οι περιφέρειες της Ελλάδας

35.  Οι νομοί της Ελλάδας

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ:  ΕΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ

45.  Κύπρος: Το ανθρωπογενές περιβάλλον

ΙΣΤΟΡΙΑ

–>  Διαδραστική επανάληψη στην Ιστορία της Δ’ τάξης

ΕΝΟΤΗΤΑ Α:  ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ

1.  Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες

2.  Οι Έλληνες «κατακτούν» τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους

3.  Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου

4.  Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη

ΕΝΟΤΗΤΑ Β: Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ

5.  Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας

6.  Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη

7.  Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης

8.  Ο χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία

9.  Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική 

10.  Το παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ:  ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ

13.  Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία

14.  Οι Δήμοι αναστατώνουν την Πρωτεύουσα με τη «στάση του νίκα»

15.  Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής

16.  Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας

–>  Επανάληψη στην ενότητα Γ’

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ:  ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟΙ ΛΑΟΙ

17.  Οι γείτονες των Βυζαντινών

18.  Πέρσες και Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου

19.  Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες

20.  Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες

21.  Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους

22.  Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους

ΕΝΟΤΗΤΑ Ε:  Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΜΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

23.  Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται

24.  Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς

25.  Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του

26.  Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κλασσικών

ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ’:  ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΠΑΡΑΚΜΑΖΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ

28.  Το κράτος αντιμετωπίζει μεγάλα εσωτερικά προβλήματα

29.  Νέοι εχθροί εμφανίζονται και αποσπούν εδάφη από την αυτοκρατορία

30α.  Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους

30β.  Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης

31.  Η ανάκτηση της Πόλης από τον Μιχαήλ Η’ , τον Παλαιολόγο

32.  Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μεγάλη ακμή

33.  Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατακτούν βυζαντινά εδάφη

34.  Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την πρωτεύουσα

35.  Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη

–>  Βυζαντινή Αυτοκρατορία: Λίγο πριν το τέλος  (εφαρμογές, σύνοψη) 

36.  Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

άκουσε την ιστορία σου      άκουσε την ιστορία σου   άκουσε την ιστορία σου   άκουσε

 την ιστορία σου

man-reading-book1man-reading-book2man-reading-book3man-reading-yellow-book

υλικό πολυτεχνείου

Μετοχές ενεργητικής φωνής

Tις μετοχές της ενεργητικής φωνής τις χρησιμοποιούμε συνήθως για να δείξουμε τον τρόπο (πώς;).
Π.χ:
Έφυγε τρέχοντας. (Πώς έφυγε; Τρέχοντας)
Περπατούσε στο δρόμο σφυρίζοντας. (Πώς περπατούσε; Σφυρίζοντας.)
Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ω (χωρίς τόνο) σχηματίζουν τη μετοχή της ενεργητικής φωνής σε–όντας. Η κατάληξη γράφεται με –ο– και δεν τονίζεται.
Π.χ.:
παίζω – παίζοντας απλώνω – απλώνοντας σκαλίζω – σκαλίζοντας χαμογελώ – χαμογελώντας
Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ώ (με τόνο) σχηματίζουν τη μετοχή της ενεργητικής φωνής σε –ώντας. Η κατάληξη γράφεται με –ώ– και τονίζεται.
Π.χ.:
μιλώ – μιλώντας ζητώ – ζητώντας
πετώ – πετώντας
κοιτώ – κοιτώντας
Άσκηση εμπέδωσης  κλικ εδώ
γλώσσα Γ΄τάξης(1)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(2)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(3)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(4)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(5)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(6)
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(7)
Νέα άσκησηΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(8)-Επιστροφή στα θρανία
Νέα άσκησηΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(9)-Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(10)-Δημοτικό σχολείο Τρικάλων Ημαθίας
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(11)-Δεν είναι τρελοί οι δίδυμοι
ΝέοΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(12)-Αγαπητό μου ημερολόγιο
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(13)-Η φίλη μας η Αργυρώ
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(14)-Τα παιδικά μου παιχνίδια
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(15)-Στη νέα μας γειτονιά
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(16)-Οι μικροί ταξιδιώτες ανεβαίνουν στο βουνό
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(17)-Τόσο χιόνι δεν ξανάγινε
ΝέοΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(18)-Φτιάξε μου ένα σιδερένιο άνθρωπο
Νέο θέμαΝ.Γλώσσα Γ΄τάξης(19)-Τα ταξίδια του παππού μου 1-2
Ν.Γλώσσα Γ΄τάξης(20)-Το πιο γλυκό ψωμί
 ΙστορίαΓ΄τάξης(1)
Νέα άσκηση Μαθηματικά Γ΄τάξης(1)-προπαίδεια
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(2)-πολλαπλασιασμός ,προπαίδεια
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(3)-Ζωγραφίζω και μαθαίνω την προπαίδεια Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(4)-Σχηματισμός τριψήφιων αριθμών Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(5)-Προπαίδεια και νομίσματα Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(6)-Τεστ στη 2η ενότητα Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(7)-Τεστ 1ης περιόδου Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(8)-Γενικό Τεστ α΄περιόδου Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(9)-Επαναληπτικό μάθημα στα κλάσματα Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
 Μαθηματικά Γ΄τάξης(10)- Επαναληπτικό μάθημα 5ης ενότητας
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(11)- Δεκαδικοί αριθμοί(1) Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(12)-Επαναληπτικό μάθημα στους δεκαδικούς αριθμούς Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(12)-Οι αριθμοί έως το 10000 Κατεβάστε τον acrobat readerΑρχείο pdf
Νέο θέμα Μαθηματικά Γ΄τάξης(12)-Επαναληπτικό μάθημα στον πολ/μό και τη διαίρεση

ΘΕΛΩ ΦΙΛΟ  ΚΑΛΟ

Δεν θέλω να κλαίω

θέλω μόνο να γελώ.

Τα λόγια που λέω

δυό φορές να τα σκεφτώ

Η καρδιά μου χτυπά

και ο φόβος δεν περνά.

Θά ‘ρθει πάλι η χαρά

σαν  η βία σταματά

Θέλω φίλο καλό, στοργικό, χαρωπό

να τον νιώθω αδερφό 

και να μείνει όσο ζω.

Πουλιά να πετούν ως την άκρη της γης

ειρήνη να φέρουν στα βάθη της ψυχής.

Ένα γράμμα μια ιστορία.

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

http://www.i-create.gr/images/gramma_istoria/gramma_a/eis05.html

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 17/2/14

 ΜΙΚΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ

Η Προστακτική

Τα ρήματα που φανερώνουν προσταγή, παράκληση ή ευχή λέμε ότι βρίσκονται σε έγκλιση προστακτική.

 

Κλείσε το παράθυρο! (προσταγή) Δώσε μου το βιβλίο, σε παρακαλώ. (παράκληση) Πήγαινε στο καλό. (ευχή)

 

Προστακτική σχηματίζουν ο ενεστώτας και ο αόριστος. Η προστακτικήέχει δύο πρόσωπα: το β’ πρόσωπο ενικού και πληθυντικού (εσύ, εσείς)

 

 

Π.χ.:

πρόσωπο

Προστακτική ενεστώτα

Προστακτική αορίστου

(γράφω)

β’ εν.: β’ πλ.:

γράφε γράφετε

γράψε γράψτε

(σκουπίζω)

β’ εν.: β’ πλ.:

σκούπιζε σκουπίζετε

σκούπισε σκουπίστε

(αγαπώ)

β’ εν.: β’ πλ.:

αγάπα αγαπάτε

αγάπησε αγαπήστε

Σχηματισμός Προστακτικής Αορίστου Ανωμάλων Ρημάτων

  

 Οριστική ενεστώτα

Προστακτική αορίστου

β’ πρόσωπο ενικού

β’ πρόσωπο πληθυντικού

 

ανεβαίνω κατεβαίνω μπαίνω βγαίνω έρχομαι μένω φεύγω πλένω βρίσκω βλέπω λέω πίνω παίρνω τρώω 

 

ανέβα κατέβα μπες βγες έλα μείνε φύγε πλύνε βρες δες πες πιες πάρε φάε

ανεβείτε κατεβείτε μπείτε βγείτε ελάτε μείνετε φύγετε πλύνετε (πλύντε) βρείτε δείτε πείτε (πέστε) πιείτε πάρτε φάτε

 

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-c-d/d05-web/ http://http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-thriskeftika-c-d/d10/cd/startup.swf

Διάλεξε από τα δείγματα την πρόσκληση που σου αρέσει, κάνε «κλίκ» επάνω της για να μεγαλώσει και τύπωσε την έτοιμη πρόσκληση στον εκτυπωτή σου (2 σε κάθε σελίδα μεγέθους Α4) όσες φορές θέλεις. (Χρησιμοποίησε απλό λευκό χαρτονάκι Α4, όχι πολύ χονδρό, για να περνάει από τον εκτυπωτή).
1 2
zoom + print zoom + print
3 4
zoom + print zoom + print
5 6
zoom + print zoom + print
7 8
zoom + print zoom + print
9 10
zoom + print zoom + print
Pages:Προηγούμενη      Pages: 1234, 5, 6, 7, 8, 9, 10      ΕπόμενηBACK
Επικοινωνία
Διαφημιστείτε μαζί μας!

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-thriskeftika-c-d/d10/cd/startup.swf http://www.thessalonikiartsandculture.gr/kosmos/art-salad/komik-kavafis-tora-kai-sta-ellinika page 3

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ – ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ –ΑΟΡΙΣΤΟΣ

Ο χρόνος είναι στο μυαλό μας σαν μια ευθεία γραμμή:
image
Παρατατικός
Τα ρήματα που είναι στον παρατατικό μας δείχνουν τι γινόταν συνέχεια στο παρελθόν.
Π.χ.: Τα παιδιά έπαιζαν ποδόσφαιρο όλο το απόγευμα.
Κλίση:
εγώ έ-παιζ-α εσύ έ-παιζ-ες αυτός έ-παιζ-ε εμείς παίζ-αμε εσείς παίζ-ατε αυτοί έ-παιζ-αν
Αόριστος
Τα ρήματα που είναι στον αόριστο μας δείχνουν τι έγινε για μια στιγμή στο παρελθόν.
Πχ: Χτες χτύπησα το πόδι μου!
Κλίση:
εγώ -έπαιξ-α εσύ έ-παιξ-ες αυτός έ-παιξ-ε εμείς παίξ-αμε εσείς παίξ-ατε
αυτοί έ-παιξ-αν
Βασικοί κανόνες ορθογραφίας Αορίστου
  1. Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ώνω σχηματίζουν τον αόριστο σε –ωσα. Πχ: μεγαλώνω – μεγάλωσα
  2. Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ιζω σχηματίζουν τον αόριστο σε –ισα. Πχ: σκουπίζω – σκούπισα
  3. Τα ρήματα που τονίζονται στην τελευταία συλλαβή (πχ: ρωτώσχηματίζουν τον αόριστο σε –ήσα. Πχ: ρωτώ – ρώτησα
 Ανώμαλα ρήματα που πρέπει να προσέχω την ορθογραφία τους!
Ενεστώτας
Αόριστος
Ενεστώτας
Αόριστος
ανεβαίνω κατεβαίνω μπαίνω βγαίνω πηγαίνω έρχομαι μένω φεύγω πλένω βρίσκω βλέπω
ανέβηκα κατέβηκα μπήκα βγήκα πήγα ήρθα έμεινα έφυγα έπλυνα βρήκα είδα
λέω πίνω παίρνω τρώω δακρύζω αθροίζω δανείζω στέλνω μεθώ ντύνω
είπα ήπια πήρα έφαγα δάκρυσα άθροισα δάνεισα έστειλα μέθυσα έντυσα
 Πηγή: http://users.sch.gr/parantoniou/site/glwssa/grammar_parelthodikoi_xronoi.html

Για να κάνεις επανάληψη στη γραμματική του κεφαλαίου που ολοκληρώσαμε πάτα εδώ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

http://users.sch.gr//salnk/didaskalia/fract_c/fract_c_index.htm

και άλλα κλάσματα

http://www.skoool.gr/content/los/primary/maths/common_frac/launch.html κλάσματα e-maths http://users.thess.sch.gr/salnk/didaskalia/fract_c/fract_c_index.htm http://www.acropolis-athena.gr/ ψηφιακό σχολείο http:a8441-25cf258325cf258725ce25bf25ce25bb25ce25b525ce25b925ce25bf//ebooks.edu.gr/2013/class-main.php?classcode=DSDIM-C βιβλιοθήκη     ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ   Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω, λουίζα και βασιλικό, μαζί μ’ αυτά να σε φιλήσω, και τι να πρωτοθυμηθώ Τη βρύση με τα περιστέρια, των αρχαγγέλων το σπαθί, το περιβόλι με τ’ αστέρια, και το πηγάδι το βαθύ Τις νύχτες που σε σεργιανούσα, στην άλλη άκρη τ’ ουρανού και ν’ ανεβαίνεις σε θωρούσα, σαν αδελφή του αυγερινού Μαρίνα πράσινο μου αστέρι Μαρίνα φως του αυγερινού Μαρίνα μου άγριο περιστέρι και κρίνο του καλοκαιριού Α ΒΟΤΑΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΜΑΣ Χρησιμοποιούμε τη ρίγανη στα ψητά, στις σαλάτες, στους κεφτέδες. Το δενδρολίβανο στα τηγανητά ψάρια και τα σαλιγκάρια. Τη δάφνη στα όσπρια. Το θυμάρι, το δυόσμο στο κοτόπουλο και τη γαλοπούλα. Το φασκόμηλο και το δενδρολίβανο στο χοιρινό. Το αρνί και το κατσίκι θέλουν ρίγανη, θυμάρι , δενδρολίβανο και σάλτσα μέντας. Το βασιλικό και το δυόσμο στα ζυμαρικά , τις ντομάτες και τις μελιτζάνες. Τα βότανα τα χρησιμοποιούμε στα φαγητά και στα γλυκά μας για να δώσουμε άρωμα και γεύση. Ένα απλό φαγητό μπορεί να γίνει πιο ελκυστικό αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο βότανο , αρκεί να είναι το κατάλληλο. Προσέχουμε επίσης, να χρησιμοποιούμε τη σωστή δόση βοτάνου για να αναδείξουμε την υπέροχη γεύση κάθε φαγητού. φοτο τοπος η  κυρά  γραμματική για την Γ΄τάξη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s